Logo DPS

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://dps.bip.czestochowa.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Dodatkowe informacje oraz opis skrótów klawiaturowych

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. Oprócz myszki po witrynie można poruszać się także za pomocą klawiatury poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Krzysztof Mikuszewski – mejlowo k.mikuszewski@dps.czest.pl lub telefonicznie 34 364 38 10.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Dyrektor Domu Pomocy Społecznej Anna Herman,
  • Adres: Ul. Stanisława Kontkiewicza 2 42-209 Częstochowa ,
  • mail: dps@dps.czest.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dom Pomocy Społecznej, ul. Kontkiewicza 2, 42-209 Częstochowa. Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ulicy Kontkiewicza 2. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz dwa podjazdy dla wózków inwalidzkich. Recepcja Domu Pomocy Społecznej znajduje się na wprost od wejścia głównego. W budynku znajdują się dwie windy osobowe przystosowane do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Windy znajdują się na końcu korytarzy po lewej i prawej stronie od wejścia głównego. Jedna winda wyposażona jest w panele z informacją w alfabecie Braille’a, przycisk Zero jest odznaczony kolorem, winda posiada zainstalowaną kamerę podłączoną do systemu monitoringu budynku, w windzie zainstalowano łączność telefoniczną z portiernią DPS. Windy nie są wyposażone w komunikaty głosowe. Wszystkie windy posiadają wyświetlacz pokazujący numer piętra. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na wszystkich piętrach budynku na holach ogólnodostępnych. Wszystkie piętra budynku są dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Na powierzchniach szklanych zastosowano taśmy kontrastowe. W budynku nie zastosowano oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W Domu Pomocy Społecznej nie ma pętli indukcyjnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W Domu Pomocy Społecznej nie znajduje się tyflomapa. Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla. W budynku DPS nie ma zastosowanego dźwiękowego systemu nawigacji dla osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie schody w budynku wyposażone są w poręcze. Schody nie są oznaczone kontrastowymi pasami. Przed budynkiem wyznaczono trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Na parking prowadzi zejście w formie wybrukowanej pochyłej powierzchni. Do budynku Domu Pomocy Społecznej jest możliwość wstępu z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dom Pomocy Społecznej w Częstochowie współrealizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Zapewnienie bezpieczeństwa i opieki pacjentom oraz personelowi zakładów opiekuńczo-leczniczych, domów pomocy społecznej, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych i hospicjów na czas Covid-19”.

Wysokość dofinansowania projektu wynosi: 49 109,64 zł

Skip to content